5 succesvolle aanpakken voor duurzame consumentenmarketing
Artikel

5 succesvolle aanpakken voor duurzame consumentenmarketing

Door | 14 januari 2016 | Bron: MVO Nederland

Het is al jaren een bekend fenomeen: de ‘burger-consument paradox’. We vinden mens, milieu, dier, klimaat of natuur wel belangrijk, maar als we onze portemonnee trekken beslissen we anders. Voor veel consumenten is duurzaamheid geen aankoopargument.

 

Mensen kopen vooral op basis van prijs, kwaliteit, gezondheid, korte termijn prikkels, gericht op eigenbelang. Om het grote publiek te trekken staat niet het label ‘duurzaam’ centraal, maar het verhaal achter het product of dienst. Koplopers hanteren daarbij strategie├źn als storytelling en spelen in op bijvoorbeeld lokale betrokkenheid, community-gevoel, kleinschaligheid, gezondheid, authenticiteit of ambachtelijkheid. MVO Nederland heeft vijf succesvolle aanpakken voor duurzame consumentenmarketing verzameld.

 

Bekijk de 5 succesvolle aanpakken voor duurzame consumentenmarketing