Zoekresultaten voor: positive impact creator

Filter op

Thema's

Artikelsoort

Artikelen

Een kijkje in de keuken bij Positive Impact Creator: Innocent Drinks

Natuurlijke en lekkere smoothies produceren en tegelijkertijd positieve impact realiseren in de wereld – dat is best een uitdaging. Rainbow Collection neemt je mee op reis met Positive Impact Creator Innocent Drinks. Dit welbekende smoothie- en sapjesmerk vind je in vrijwel elke supermarkt. Maar wat is de juiste balans tussen een commerciële, maar verantwoorde en…

Artikelen

Positive Impact Creators: de kracht van betekenisvolle merken

Wat betekent positieve impact voor jou? En hoe vergroot je jouw impact als organisatie en merk? Creatief strategiebureau Rainbow Collection gelooft dat ieder merk de potentie heeft om te bouwen aan een betere wereld. Zowel door betekenisvolle waarde voor haar klanten te creëren, als voor de wereld om ons heen. Betekenisvolle merken zijn de motor…

Artikelen

Een kijkje in de keuken bij Positive Impact Creator: WakaWaka

Wat als we de kracht en warmte van de zon konden gebruiken om impact te creëren? Tegenwoordig hebben zo’n 1.2 miljard mensen in de wereld nog steeds geen toegang tot veilige verlichting in huis. WakaWaka heeft hier een oplossing voor bedacht en maakt gebruik van de zon om energie op te wekken. Hun solar-systemen zijn…

Artikelen

Een kijkje in de keuken bij Positive Impact Creator: G-Star

Als het op mode aankomt, is 100% duurzaam ondernemen een grote uitdaging. De productieketen van textiel en mode heeft een enorme voetafdruk en de transparantie is vaak nog ver te zoeken, terwijl de vraag om duurzame producten juist groeit. Het is hoog tijd dat kledingmerken hun focus verleggen en van duurzaamheid een geïntegreerd onderdeel maken….

Artikelen

Een kijkje in de keuken bij Positive Impact Creator: Kuyichi ‘2.0’

De mode-industrie ligt steeds meer onder vuur, maar ondanks vervuiling, uitgeputte grondstoffen en een gebrek aan transparantie lijkt fast fashion nog steeds de norm. Een grote, negatieve impact door de keten heen is het gevolg. Consumenten worden zich steeds bewuster van de bredere impact van hun kleding en hoewel duurzame mode niet makkelijk te vinden…

Artikelen

Een kijkje in de keuken bij Positive Impact Creator: Senfal

Een energiesector die volledig draait op groene en hernieuwbare energie: dat is het ideaalbeeld. Wegen de vele voordelen van groene stroom echter op tegen de relatief hoge kosten en problemen die energieopslag veroorzaakt? Kan de productie van wind- en zonne-energie opgeschaald worden? Als er nu geen transitie wordt ingezet, zouden onze voorraden fossiele brandstoffen op…

Artikelen

Een kijkje in de keuken bij Positive Impact Creator: SOON

Een betere toekomst creëren door ondernemende projecten en plannen op te zetten – dat is de focus van sociale onderneming SOON. Deze sociale verbinder uit Utrecht wil hiermee inspireren, verbinden en promoten en brengt mensen bij elkaar om positieve impact te creëren. Zo worden jonge studenten aan ervaren sociale ondernemers of organisaties gekoppeld om op…

Artikelen

Een kijkje in de keuken bij Positive Impact Creator: Kromkommer

In de supermarkt pak je eerder de felrode tomaten of de perfecte, rechte komkommer, dan de kromme variant. Waarom eigenlijk? Met de kwaliteit en smaak is niets mis. Hoe kan het zover komen dat we ons eten – onbewust of niet – uiterlijke standaarden opleggen? Met een explosief groeiende wereldbevolking en maar liefst 1 miljard…

Artikelen

Een kijkje in de keuken bij Positive Impact Creator: WasteBoards

De ‘plastic soep’ is een enorm probleem: niet alleen in de zeeën en oceanen, maar ook in onze grachten. Wat te denken van al het plastic afval dat ronddrijft in Amsterdam? Organisatie Plastic Whale organiseert activiteiten om plastic afval uit de Amsterdamse grachten op te vissen. WasteBoards is onderdeel van de Plastic Whale familie en…

Artikelen

Farm Brothers: Zelfgebakken impact

Farm Brothers Herman & Teyler zijn opgegroeid op het platteland, waardoor hun voorliefde voor zelfgemaakte, verse maaltijden ver reikt. Zelfs nadat zij deze thuisbasis verlieten, is dit nooit echt verdwenen. De Brothers hebben hun baan opgegeven om hun gezamenlijke droom na te jagen: de wereld voorzien van gezonde en meer dan lekkere meergranen biologische snacks….

Artikelen

BOON: impact van Hollandse bodem

Hoe maken we de stappen naar duurzame ontwikkeling concreet? Hoe kunnen we onze impact tastbaar maken? De transitie naar een duurzame economie kost tijd, maar dat neemt niet weg dat we vandaag kunnen beginnen. We worden er regelmatig op gewezen dat impact bij onszelf begint. En dat we kritisch moeten kijken naar onze eigen voetafdruk,…

Artikelen

Impact betekent focus!

Betekenisvolle merken zijn de motor van een positieve en duurzame beweging en succesvoller dan ooit! Maar hoe vergroot je jouw impact, hoe maak je het ‘impact-denken’ eigen en hoe vertaal je jouw duurzame missie op een unieke en authentieke manier naar je merk? Ontdek samen met Rainbow Collection waar de kracht van jouw merk ligt…

Artikelen

The Next Closet: Circulair Chique

Wij zijn getuige van een groeiend aantal modemerken dat zich bewust wordt van haar supplychain. Traceerbaarheid, werkomstandigheden en duurzame materialen zijn van groeiend belang. Maar wat gebeurt er met de items aan het eind van onze keten? Hoe kunnen we mensen wijzen op de noodzaak van circulariteit? The Next Closet (TNC) is een online marktplaats…

Nieuws van leden

Senfal haalt 1.1 miljoen op voor uitbreiding flexibiliteitsdiensten Europa

Afgelopen maand heeft de Nederlandse aggregator Senfal 1.1 miljoen euro groeikapitaal opgehaald middels een strategische investering. Senfal gaat dit gebruiken om het aanbod in flexibiliteitsdiensten uit te breiden en op te schalen in Europa.   Lead investor van deze ronde is Nuhma. Nuhma, bekend als het Limburgse Klimaatbedrijf, is een Belgische investeerder en werkt namens…

Artikelen

Hoe Thuisafgehaald de buurt verbindt

Er gaat een grote kracht schuil achter het delen van maaltijden: een kracht die mensen kan verbinden. De Nederlandse startup Thuisafgehaald weet dit als geen ander. Zij is Rainbow Collection’s Positive Impact Creator van deze week en gelooft in overvloed, in plaats van schaarste. Het platform is opgericht om mensen te verbinden en aan te…

Artikelen

Hoe betekenisvolle merken een duurzame beweging in gang zetten

Maatschappelijke thema’s zijn hot en happening bij consumenten en merken. Veel merken beschikken over de potentie en de middelen om hier een positieve bijdrage aan te leveren, maar weten vaak niet goed ‘hoe’. Strategiebureau Rainbow Collection wil daarom een positieve beweging op gang brengen bij merken. Zij daagt merken uit na te denken over de…

Artikelen

The Plastic Age: A Documentary feat. Pharrell Williams (Full Film)

We hebben het vaak over de Steentijd, de IJzertijd en de Bronstijd, maar in welk tijdperk leven we nu? Steeds meer wordt onze tijd ook wel de ‘Plastictijd’ genoemd.   Er wordt 288 miljoen kunststof per jaar gemaakt, dat in tegenstelling tot papier, metaal, glas of hout niet wordt geoxideerd of biologisch afbreekbaar is. Een…

Artikelen

Hoe geef je invulling aan de maatschappelijke betekenis van je merk?

Een sterker merk creëren door maatschappelijke relevantie een rol in de positionering te geven. Het is niet meer de vraag óf de maatschappelijke betekenis een rol in de positionering van mainstream merken speelt. De vraag is hoe je daaraan invulling geeft en daarmee een sterker merk creëert.   Het bijdragen aan de oplossing van maatschappelijke…

Nieuws van leden

Nederlandse social enterprise verovert plek in prestigieuze Global Cleantech 100

Social enterprise WakaWaka, makers van efficiënte lampen en telefoonopladers op zonne-energie, heeft een plek veroverd in de prestigieuze 2017 Global Cleantech 100 van CTG (Cleantech Group). De Global Cleantech 100 vermeldt jaarlijks de wereldwijde top 100 van private organisaties die het best gepositioneerd zijn om de uitdagingen van morgen op te lossen met schone technologie…

Magazine TGTHR

Wil jij de nieuwsbrief ontvangen?

Met onze nieuwsbrief ben je altijd op de hoogte van de laatste duurzame artikelen,
whitepapers, events en interessante blogs! Schrijf je in voor de wekelijkse nieuwsbrief.

Klik hier om je aan te melden
  • We willen allemaal duurzaam bezig zijn, maar óók blijven ondernemen. Daarom informeren wij je met zorgvuldig geselecteerde artikelen over duurzaam ondernemen. Hiermee willen wij je verbinden met ons netwerk én handvatten geven om een succes te maken van duurzaamheid binnen jouw organisatie.

  • Copyright 2018 | TGTHR, samen duurzaam ondernemen