• Home > Agenda > Workshop Sterke merken, betere wereld
    Sterke merken betere wereld
    Sep
    12

    Workshop Sterke merken, betere wereld

    Uitdaging: een sterk duurzaam merk

    Merken worden beter gewaardeerd als ze bijdragen aan de oplossing van maatschappelijke uitdagingen. Ze spelen hiermee in op de behoeftes van mensen om positieve, duurzame keuzes te maken. Maar klanten willen ook gewoon en goed product en zitten niet altijd te wachten op een betere wereld. Bovendien heerst er scepsis ten aanzien van duurzaamheidsclaims. Hoe ga je om met die dilemma’s? Hoe bereik je consumenten of klanten effectief en geloofwaardig?

     

    Merk, mensen en maatschappij verbinden

    De oplossing zit in het verbinden van je merk, mensen én de maatschappij. Zo ontdek je de maatschappelijke betekenis, dé essentiële bouwsteen voor een eigentijdse positionering.

    Bart Brüggenwirth schreef daarover het boek Sterke merken, betere wereld, waarin hij onder andere de negen inspirerende praktijkcases beschrijft aan de hand van interviews met change-agents van koplopers in duurzaamheid. Dat vormt het uitgangspunt voor deze workshop.

     

    Programma: wat leer je?

    Je krijgt inzicht in de laatste trends over MVO en duurzame marketing en hoe ze naar elkaar toe groeien. Centraal begrip daarbij is de maatschappelijke betekenis, de societal purpose. Dat hoeft niet hetzelfde te zijn als je purpose.

    Je doet inspiratie en tips op aan de hand van praktijkcases. Je leert hoe je de open branding roadmap inzet voor jouw merk. Met deze toolkit ga je in de workshop zelf ook aan de slag gaat om de maatschappelijke betekenis te ontdekken en te activeren door innovatie en communicatie. Je krijgt daartoe ook ‘huiswerk’, zodat je in de sessie snel kunt schakelen.

     

    Ook het verschil maken?

    De workshop is voor marketeers, communicatiespecialisten en MVO-managers van bedrijven en merken die zich actiever met duurzaamheid en MVO in de markt willen profileren. Zowel voor B2C- als B2B-bedrijven.

     

    Praktische informatie

    Locatie: Utrecht (nadere info volgt)

    Investering: € 245,- exclusief btw, en inclusief het boek Sterke merken, betere wereld, hand-out, lunch en borrel achteraf. Leden van TGTHR krijgen 10% korting en kunnen hieronder hun kortingscode aanvragen.

    Aanmelden: stuur een mail naar bart@b-open.nl

     

    Lees meer over het boek ‘Sterke merken, betere wereld’ in de kennisbank

    Aanmelden

    Als lid van TGTHR ontvang je 10 procent korting op deelname aan dit evenement. Neem contact met ons op via onderstaande knop en wij sturen je zo snel mogelijk de kortingscode toe.

    Locatie

    Magazine TGTHR

    Wil je óók TGTHR magazine ontvangen?

    Neem een abonnement en krijg voor
    slechts € 39,- het 84 pagina's tellende magazine
    vier keer per jaar toegestuurd!

    Klik hier om een abonnement te nemen