Alles over communiceren met consumenten over duurzaamheid
    Whitepapers

    Whitepaper met de belangrijkste lessen van communicatie over duurzaam ondernemen

    Alles over communiceren met consumenten over duurzaamheid

    Door | 1 april 2016

    Duurzaam ondernemen heeft pas echt impact als er op een juiste manier over wordt gecommuniceerd. Maar die communicatie heeft enkele andere wetmatigheden en aandachtspunten dan gewone marketingcommunicatie. In dit whitepaper staan de belangrijkste lessen van communicatie over duurzaam ondernemen.

     

    DOOR MARIO VAN VLIET

     

    De consument vertellen dat je product goedkoop is, dat is niet heel ingewikkeld. Plat gezegd kun je stellen dat de volgende formule daarbij vaak werkt: herhaling, herhaling, herhaling. Dat werkt niet als je wilt vertellen dat je product duurzaam is. Dan zal eindeloos herhalen als een boemerang tegen je keren. Toegegeven, bovenstaande is kort door de bocht. Maar feit is dat communiceren over duurzaamheid op belangrijke onderdelen een andere vorm van communiceren is. In dit whitepaper vind je de belangrijkste eigenschappen, aandachtspunten en tips & tricks.

     

    Wat is duurzaam?

    Voor de gemiddelde consument is ‘duurzaam’ een verwarrend begrip. Het klinkt als iets goeds, maar ook als iets ingewikkelds, iets vaags of zelfs iets duurs. Dat heeft veel oorzaken. Allereerst komt dat doordat duurzaamheid een containerbegrip is. Om dat toch een beetje overzichtelijk te maken wordt duurzaamheid (of Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen, MVO) vaak gedefinieerd als People, Planet, Profit. Ofwel duurzaam werken betekent dat je iets doet dat goed is voor mensen, de aarde en/of de welvaart.

     

    Maar in de beleving van velen zijn de eerste twee P’s de belangrijkste: People en Planet. En alleen al daaronder vallen ontelbaar mogelijke variabelen. Wat het woord duurzaamheid niet helpt is dat er vaak ten onrechte mee…

    Alle artikelen op TGTHR lezen?

    Registreer je dan (helemaal gratis) voor TGTHR! Je kunt dan alle artikelen op de website lezen.
    Ben je al geregistreerd? Dan kun je hieronder inloggen.

    Magazine TGTHR

    Wil jij de nieuwsbrief ontvangen?

    Met onze nieuwsbrief ben je altijd op de hoogte van de laatste duurzame artikelen,
    whitepapers, events en interessante blogs! Schrijf je in voor de wekelijkse nieuwsbrief.

    Klik hier om je aan te melden
  • We willen allemaal duurzaam bezig zijn, maar óók blijven ondernemen. Daarom informeren wij je met zorgvuldig geselecteerde artikelen over duurzaam ondernemen. Hiermee willen wij je verbinden met ons netwerk én handvatten geven om een succes te maken van duurzaamheid binnen jouw organisatie.

  • Copyright 2018 | TGTHR, samen duurzaam ondernemen