Reputation Award 2017 - Betere reputatie voor bedrijven die continu hun businessmodel vernieuwen
    Onderzoeken

    Reputation Award 2017

    Betere reputatie voor bedrijven die continu hun businessmodel vernieuwen

    Door | 8 maart 2017

    Elk jaar publiceert het Reputation Institute in meer dan veertig landen een reputatieranglijst van de dertig grootste bedrijven uit dat land. Philips heeft voor de tiende keer op rij de sterkste reputatie van Nederland, een wereldrecord. De prijs werd uitgereikt in het Rijksmuseum in Amsterdam door het Reputation Institute Nederland in samenwerking met Rotterdam School of Management van Erasmus University (RSM).

     

    De onderzoekers verklaren de aanhoudende winst door het innovatieve vermogen van het bedrijf om zichzelf opnieuw uit te vinden. ‘Philips heeft haar productportfolio weten om te bouwen van consumentenelektronica naar noodzakelijke medische apparatuur die de kwaliteit van leven verbetert. Daarnaast heeft Philips substantieel geïnvesteerd in een campagne om dit bij het publiek duidelijk te maken’, aldus prof.dr. Cees van Riel (hoogleraar Corporate Communication aan Rotterdam School of Management, Erasmus University en Co-Founder van het Reputation Institute).

     

     

     

    Meer in het algemeen gesproken blijkt een hoge reputatiescore samen te hangen met vier zaken: feitelijk aantoonbare prestaties, authenticiteit en intensiteit van de communicatie die men over het bedrijf laat zien, goed inspelen op veranderende consumentenbehoefte en de aard van de industrie waar men in zit. Zo doen retail, food, high-tech en healthcare het goed. Telecom, banken en utilities doen het slecht.

     

    Bedrijven die goed inspelen op veranderende behoeften van consumenten zijn de retailers Ahold Delhaize en Jumbo. Heineken, vorig jaar nummer 4 op de reputatieranglijst, klimt dit jaar op naar de tweede positie. Het succes van Heineken is mede te danken aan hun communicatie rond Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) die zeer gewaardeerd wordt door het Nederlandse publiek.

     

    Bekijk de volledige ranglijst bij het Online Kenniscentrum Duurzaam Ondernemen

    Reacties

    We hopen dat de discussies die plaatsvinden op TGTHR energiek en constructief zijn en aanzetten tot nadenken! Om een reactie te kunnen plaatsen moet je je inloggen of gratis registreren. Je eerste reactie moet door de redactie worden goedgekeurd. De hieropvolgende reacties worden automatisch geplaatst. De redactie houdt zich het recht voor te lange reacties in te korten. Reacties die overdreven commercieel, kleingeestig, beledigend of off-topic zijn, kunnen door de redactie worden verwijderd. Alle berichten worden eigendom van TGTHR.

    Magazine TGTHR

    Wil jij de nieuwsbrief ontvangen?

    Met onze nieuwsbrief ben je altijd op de hoogte van de laatste duurzame artikelen,
    whitepapers, events en interessante blogs! Schrijf je in voor de wekelijkse nieuwsbrief.

    Klik hier om je aan te melden
  • We willen allemaal duurzaam bezig zijn, maar óók blijven ondernemen. Daarom informeren wij je met zorgvuldig geselecteerde artikelen over duurzaam ondernemen. Hiermee willen wij je verbinden met ons netwerk én handvatten geven om een succes te maken van duurzaamheid binnen jouw organisatie.

  • Copyright 2018 | TGTHR, samen duurzaam ondernemen