Brainpack event over duurzaam ondernemen geeft professionals energie voor de toekomst - BibiVeth

Foto: Bibi Veth

Artikel

Terugblik op Brainpack 2017

Brainpack event over duurzaam ondernemen geeft professionals energie voor de toekomst

Door | 8 juni 2017

Moonen Packaging kijkt terug op een inspiratievolle vierde editie van het event Brainpack. Afgelopen donderdag kwamen ruim 200 professionals samen in het logistieke centrum van Moonen Packaging in Weert. Sprekers als Barbara Baarsma (directeur Kennisontwikkeling bij Rabobank), Ruud Koornstra (serial-entrepeneur) en Jasper Goossen (oprichter festivalorganisatie Apenkooi) gaven de bezoekers concrete handvatten waarmee zij hun duurzame ambities kunnen omzetten in acties.

 

Geen hocus pocus, maar duidelijke aanknopingspunten waarmee de professionals direct aan de slag kunnen. Dat was de insteek van het tweejaarlijkse event Brainpack over duurzaam ondernemen, georganiseerd door innovatieve verpakkingsspecialist Moonen Packaging. In de vorm van masterclasses, workshops en presentaties kwamen professionals uit de retail/foodservice, logistiek en e-commerce meer te weten over circulaire economie, innovatie en nieuwe businessmodellen.

 

Wens voor de toekomst

Gé Moonen, CEO van Moonen Packaging, kijkt met enthousiasme terug op de inhoud en opkomst van het event: ‘Ik hoop, droom en wens dat alle deelnemers na vandaag, al is het maar een heel klein beetje, duurzamer zijn geworden. Mijn wens is dat ze duurzaamheid een betere plek weten te geven binnen hun bedrijf. Iedereen weet dat het klimaat om ons heen aan het veranderen is. En toch doen we hier niet genoeg aan. We willen de mensen bewust maken van de noodzaak tot verandering. En ik denk dat dat gelukt is.’

 

 

Handvatten

De deelnemers geven na afloop aan geïnspireerd te zijn geraakt om aan de slag te gaan met duurzaam ondernemen. Waar de ene bezoeker geactiveerd werd om haar processen circulairder wilt maken, vond de andere bezoeker met name de presentatie van Wijnand Jongen (oprichter Thuiswinkel.org) interessant: ‘Ik had niet verwacht dat de ontwikkelingen in thuiswinkelen zo snel zouden gaan. De eerste stap die ik ga zetten? Minder afval produceren.’ Tot slot vond een andere bezoeker vooral bevestiging: ‘Het gaat vooral om het doen in plaats van nog meer plannen maken en mooie woorden spreken.’

 

Enthousiasme

De positieve, enthousiaste reacties geven veel energie voor de toekomst. Een toekomst die wat Gé Moonen betreft bestaat uit een wereld zonder afval. Moonen Packaging kiest er bewust voor om haar stappen in het verduurzamen van processen en verpakkingsconcepten aantoonbaar te maken. Met hem kiezen steeds meer bedrijven voor duurzaam ondernemen. Een event als Brainpack draagt bij om de belangrijke stap naar duurzaam ondernemen te zetten.

 

Meer informatie over Brainpack

Deel dit artikel

[sharify]

Reacties

We hopen dat de discussies die plaatsvinden op TGTHR energiek en constructief zijn en aanzetten tot nadenken! Om een reactie te kunnen plaatsen moet je je inloggen of gratis registreren. Je eerste reactie moet door de redactie worden goedgekeurd. De hieropvolgende reacties worden automatisch geplaatst. De redactie houdt zich het recht voor te lange reacties in te korten. Reacties die overdreven commercieel, kleingeestig, beledigend of off-topic zijn, kunnen door de redactie worden verwijderd. Alle berichten worden eigendom van TGTHR.

Magazine TGTHR

Wil jij de nieuwsbrief ontvangen?

Met onze nieuwsbrief ben je altijd op de hoogte van de laatste duurzame artikelen,
whitepapers, events en interessante blogs! Schrijf je in voor de wekelijkse nieuwsbrief.

Klik hier om je aan te melden
  • We willen allemaal duurzaam bezig zijn, maar óók blijven ondernemen. Daarom informeren wij je met zorgvuldig geselecteerde artikelen over duurzaam ondernemen. Hiermee willen wij je verbinden met ons netwerk én handvatten geven om een succes te maken van duurzaamheid binnen jouw organisatie.

  • Copyright 2018 | TGTHR, samen duurzaam ondernemen