De Duurzaameter 2016 duurzaamheid leeft in de horeca
    Artikel

    De Duurzaameter 2016: duurzaamheid leeft in de horeca

    Door | 30 juni 2016 | Bron: Online Kenniscentrum Duurzaam Ondernemen

    De aandacht voor duurzaamheid bij ondernemers in de foodservice-branche groeit. Dit blijkt uit de resultaten van de Duurzaameter 2016, een onderzoek onder horeca-ondernemers over duurzaamheid. Ruim 80% van de horecaprofessionals geeft aan het afgelopen jaar meer gedaan te hebben aan verduurzaming dan voorheen. Een kwart vindt de duurzame relatie tussen boer en horeca de belangrijkste trend.

     

    De Duurzaameter is een initiatief van TrueTasteVentures in samenwerking met de Horecava, de nationale vakbeurs voor de foodservice-industrie. De resultaten van het onderzoek passen bij de duurzame initiatieven op het komende evenement dat van maandag 9 tot en met donderdag 12 januari 2017 plaatsvindt in RAI Amsterdam.

     

    Jaarlijkse peiling

    Steeds meer deelnemende bedrijven aan de Horecava maken van duurzaamheid een speerpunt in de bedrijfsvoering. Om deze trend kracht bij te zetten lanceerde de Horecava in januari 2016 de Duurzaameter, een jaarlijkse peiling onder horecaprofessionals over hun kennis, houding en gedrag in relatie tot duurzaamheid. De resultaten van de eerste peiling zijn bekend.

     

    Relevante duurzaamheidsissues

    Bedrijven die met verduurzaming bezig zijn, hebben niet alleen het ‘laaghangend fruit’ in beeld, zoals het terugdringen van voedselverspilling of zuinig zijn met water. Ook onderwerpen als dierenwelzijn, biodiversiteit (regenwoud en oude rassen) en transport zijn belangrijk. Voedselverspilling is voor velen een punt van aandacht, evenals het kiezen voor producten uit de eigen streek. Bij 4 op de 5 bedrijven staan vegetarische gerechten op de kaart.

     

    Lees verder bij het Online Kenniscentrum Duurzaam Ondernemen

    Download de Duurzaameter 2016

    Reacties

    We hopen dat de discussies die plaatsvinden op TGTHR energiek en constructief zijn en aanzetten tot nadenken! Om een reactie te kunnen plaatsen moet je je inloggen of gratis registreren. Je eerste reactie moet door de redactie worden goedgekeurd. De hieropvolgende reacties worden automatisch geplaatst. De redactie houdt zich het recht voor te lange reacties in te korten. Reacties die overdreven commercieel, kleingeestig, beledigend of off-topic zijn, kunnen door de redactie worden verwijderd. Alle berichten worden eigendom van TGTHR.

    Magazine TGTHR

    Wil jij de nieuwsbrief ontvangen?

    Met onze nieuwsbrief ben je altijd op de hoogte van de laatste duurzame artikelen,
    whitepapers, events en interessante blogs! Schrijf je in voor de wekelijkse nieuwsbrief.

    Klik hier om je aan te melden
  • We willen allemaal duurzaam bezig zijn, maar óók blijven ondernemen. Daarom informeren wij je met zorgvuldig geselecteerde artikelen over duurzaam ondernemen. Hiermee willen wij je verbinden met ons netwerk én handvatten geven om een succes te maken van duurzaamheid binnen jouw organisatie.

  • Copyright 2018 | TGTHR, samen duurzaam ondernemen