Whitepapers

    De sociale impact van vier koplopers

    Door | 14 januari 2016

    Wat is de waarde van een minuut in de trein? Welke waarde creëert een gezond leefklimaat in een ziekenhuis? Vier koplopers stelden zichzelf een jaar geleden deze vragen en startten zo met het meten van hun sociale impact. In een whitepaper van het Groene Brein presenteren zij hun verhaal.

     

    Steeds meer bedrijven vinden dat het in de economie, en dus in hun organisatie, niet alleen om financiële, maar ook om sociale, ecologische en maatschappelijke waarde moet gaan. Een logische vervolgvraag is hoe je deze niet-financiële waarde in kaart brengt, zo concreet en tastbaar mogelijk. Hoe meet je dus de waarde van een minuut in de trein? Wat is de waarde van schoonmaken voorbij de prijs die ervoor wordt betaald en het salaris dat de schoonmaker krijgt? Of stel de vraag omgekeerd: wat gaat er nu precies verloren als er geen trein is of ziekenhuizen niet hygiënisch zijn?

     

    Vier koplopers

    Dat zijn lastige vragen. NS, Primum (een onderdeel van VolkerWessels), USG People en Vebego zijn het afgelopen jaar de uitdaging aangegaan om hun sociale waardecreatie meetbaar en inzichtelijk te maken. Ze willen betere en meer gefundeerde keuzes kunnen maken. Voor de wereld om hen heen, maar toch ook zeker voor hun eigen business.

     

    Beter inzicht

    In een whitepaper van het Groene Brein over sociale-impactmeting  presenteren zij hun resultaten. Over een jaar lang pionieren, sparren en samenwerken en de harde resultaten onderaan de streep. Zij hebben gemerkt dat kleur en betekenis geven aan deze vaak nog ongrijpbare waarde een beter inzicht oplevert in hoe en waar ze waarde kunnen toevoegen. Bovendien ontdekten zij hoe inzicht in sociale waarde een bouwsteen kan zijn voor strategie en propositie.

     

    Download de whitepaper ‘Sociale waarde in kaart – Een verkenning door vier koplopers’

    Magazine TGTHR

    Wil jij de nieuwsbrief ontvangen?

    Met onze nieuwsbrief ben je altijd op de hoogte van de laatste duurzame artikelen,
    whitepapers, events en interessante blogs! Schrijf je in voor de wekelijkse nieuwsbrief.

    Klik hier om je aan te melden
  • We willen allemaal duurzaam bezig zijn, maar óók blijven ondernemen. Daarom informeren wij je met zorgvuldig geselecteerde artikelen over duurzaam ondernemen. Hiermee willen wij je verbinden met ons netwerk én handvatten geven om een succes te maken van duurzaamheid binnen jouw organisatie.

  • Copyright 2018 | TGTHR, samen duurzaam ondernemen