Duurzaamheid als gespreksonderwerp bij de kapper de communicatie-opgave
Artikel

Duurzaamheid als gespreksonderwerp bij de kapper: de communicatie-opgave

Door | 2 maart 2017 | Bron: Leene Communicatie

Duurzaamheid is allang geen linkse hobby meer – ook Jan met de pet bekommert zich om mens en milieu. Dat signaleert MVO Nederland in haar nieuwe trendrapport. Wat betekent deze ontwikkeling voor communicatie over MVO?

 

Wat hebben dancefestival Mysteryland, RTL7 en de ChristenUnie met elkaar te maken? Ze durven zich met duurzaamheid te profileren. Zo besteedt Mysteryland aandacht aan een groene energievoorziening, een verantwoord afvalbeleid en een duurzaam voedingsaanbod tijdens het event. RTL7 lanceerde Doe Maar Duurzaam, een tv-programma en online platform om duurzame ondernemers in de spotlights te zetten. En de ChristenUnie scoort bovengemiddeld in de MVO Kieswijzer.

 

Duurzaamheid is op steeds meer plekken in de samenleving zichtbaar als actueel thema, constateert MVO Nederland in het MVO Trendrapport 2017. Duurzaamheid wordt een gespreksonderwerp bij de kapper, aldus een van de zeven trends. Critici zullen opmerken dat de trend die MVO Nederland signaleert eerder wishful thinking is dan een feitelijke ontwikkeling. Want om duurzaamheid hangt toch nog altijd een muffig sfeertje? Is duurzaamheid het stadium van een linkse hobby wel ontstegen? Bekommert Jan met de pet zich werkelijk om voedselverspilling, klimaatneutraliteit, de circulaire economie en andere (complexe) groene thema’s? En fundamenteler: is duurzaamheid inmiddels misschien een containerbegrip geworden, dat we maar beter snel kunnen afschaffen (zoals de Triodos Bank wil)?

 

Lees verder bij MVO Nederland

Deel dit artikel

[sharify]

Reacties

We hopen dat de discussies die plaatsvinden op TGTHR energiek en constructief zijn en aanzetten tot nadenken! Om een reactie te kunnen plaatsen moet je je inloggen of gratis registreren. Je eerste reactie moet door de redactie worden goedgekeurd. De hieropvolgende reacties worden automatisch geplaatst. De redactie houdt zich het recht voor te lange reacties in te korten. Reacties die overdreven commercieel, kleingeestig, beledigend of off-topic zijn, kunnen door de redactie worden verwijderd. Alle berichten worden eigendom van TGTHR.

Magazine TGTHR

Wil jij de nieuwsbrief ontvangen?

Met onze nieuwsbrief ben je altijd op de hoogte van de laatste duurzame artikelen,
whitepapers, events en interessante blogs! Schrijf je in voor de wekelijkse nieuwsbrief.

Klik hier om je aan te melden
  • We willen allemaal duurzaam bezig zijn, maar óók blijven ondernemen. Daarom informeren wij je met zorgvuldig geselecteerde artikelen over duurzaam ondernemen. Hiermee willen wij je verbinden met ons netwerk én handvatten geven om een succes te maken van duurzaamheid binnen jouw organisatie.

  • Copyright 2018 | TGTHR, samen duurzaam ondernemen