Video

Duurzaamheid volgens Chipotle: ScareCrow

Door | 5 januari 2016 | 1 reactie

Er zijn bedrijven in de voedingsindustrie voor wie duurzaamheid niet meer is dan een hoofdstuk in het jaarverslag. Maar er zijn ook bedrijven die vinden dat de voedingsindustrie in de frontlinie staat als het gaat om de menselijke gezondheid, dierenwelzijn en een schonere planeet. Het Amerikaans grillrestaurant Chipotle is er zo een.

 

Eten met integriteit, zo luidt de merkbelofte van Chipotle. Het bedrijf is goed op koers om z’n belofte waar te maken. Het doet zaken met lokale boeren, zorgt goed voor de medewerkers en houdt z’n burrito’s en taco’s zo gezond mogelijk. Chipotle focust zich op een ongedwongen alternatief voor andere fastfoodketens, met ingrediënten van veelbelovende kwaliteit en een ethische behandeling voor dieren, mensen en milieu.

 

Deze korte animatiefilm neemt ons mee naar de stad ‘Overvloed’. Een fictieve stad met een toekomstbeeld waar wij met onze wereld niet ver vandaan zijn: Bewerkt voedsel, opsluiting van dieren, het gebruik van synthetische groeihormonen, antibiotica en giftige pesticiden zijn heersend in onze voedselvoorziening. Reis mee met de eenzame vogelverschrikker die droomt van iets beters, en een alternatief biedt voor het bewerkte voedsel uit de fabriek.

 

 

Wil je meer? Speel de Scarecrow game!