Farm Brothers Zelfgebakken impact
    Artikel

    Serie ‘Positive Impact Creators’ deel XII

    Farm Brothers: Zelfgebakken impact

    Door | 10 augustus 2017

    Farm Brothers Herman & Teyler zijn opgegroeid op het platteland, waardoor hun voorliefde voor zelfgemaakte, verse maaltijden ver reikt. Zelfs nadat zij deze thuisbasis verlieten, is dit nooit echt verdwenen. De Brothers hebben hun baan opgegeven om hun gezamenlijke droom na te jagen: de wereld voorzien van gezonde en meer dan lekkere meergranen biologische snacks. De pure smaken die zij kennen uit de natuur waarin ze opgroeiden wilden ze delen met een groeiend publiek. Dit was het begin van start-up Farm Brothers: een Positive Impact Creator die impact creëert met haar biologische, gezonde(re) en lekkere koeken, terwijl het de biologische landbouw als niche laat groeien en top of mind maakt bij de consument.

     

    Farm Brothers is een slow-baked cookie brand dat ernaar streeft een nieuwe standaard te creëren binnen de voedingssector: biologische teelt. Het merk doet dit door impact te creëren als B-corp met biologische en gezonde producten. De passie van de Farm Brothers staat aan de basis van het product – dit delen met anderen en het hen zelf laten ontdekken is waar het om gaat. Teyler vertelt ons: ‘Het najagen van onze missie houdt in biologische en smaakvolle snacks toegankelijk te maken voor een breed publiek – groter dan de huidige groep die het momenteel bereikt.’ Op dit moment neemt organic in Nederland slechts 2,5% van de totale omzet in voeding in. Om echt een verschil te maken, impact te creëren en de norm te worden, moet dit aandeel aanzienlijk groeien. ‘Wanneer de beschikbaarheid toeneemt, kunnen we het bewustzijn laten groeien en organic top of mind maken.’

     

    Een impact-merkverhaal

    De focus van Farm Brothers is ten eerste het maken van onweerstaanbare producten met een fantastische smaak. Ten tweede moeten de verpakkingen op een positieve manier opvallen en de aandacht van de consument grijpen. Het sterke merkverhaal staat aan de basis van het gevoel van vertrouwen dat het merk wil creëren en (vervolgens) behouden. Farm Brothers is een oprecht merk, dat je kunt vertrouwen. Het merk hoopt dat consumenten dit ook in gaan zien. De koeken zijn van vergelijkbare prijs als andere zoete snacks en beschikbaar via verschillende kanalen die het merk inzet. Van biologische retail tot hippe koffietentjes. Zichtbaarheid creëren op verschillende plekken en momenten is de sleutel voor het merk. ‘In het overtuigen van anderen, is dit de manier voor ons.’

     

    De strategische keuzes die het merk maakt, staan in dienst van een duidelijk doel. Elementen als de mindset van het merk, het verhaal en de verpakking helpen dit te bereiken en worden ingezet om uiteindelijk bij te dragen aan de groei en promotie van biologische landbouw. In het nastreven hiervan, zorgen de twee ervoor dat ze geen enkele kans onbenut laten…

     

     

    Nederlanders zijn grote koffiedrinkers. En iedereen wil een koekje bij die koffie. Dit biedt Farm Brothers veel kansen om in te spelen op een simpele behoefte als deze…

     

    De verkoop van een ervaring

    Het creëren van de juiste ervaring voor consumenten is de sleutel tot succes voor een…

    Lees dit artikel gratis

    Verduurzamen doe je niet alleen, dat doe je samen! Wil jij ook lid worden van ons netwerk? Lid worden is gratis en verplicht je tot niets, maar kan jou wel verder helpen met duurzaam ondernemen! Zo kan je al onze artikelen lezen op de website, je netwerk vergroten of je eigen nieuws en columns publiceren op TGTHR.

    Word ook (helemaal gratis) lid van TGTHR en lees het complete artikel. Ben je al lid? Dan kun je hieronder inloggen.

  • 3:1 TGTHR Nieuws
  • DNV – Medium rectangle

  • Nieuw op het forum

  • Magazine TGTHR

    Wil je óók TGTHR magazine ontvangen?

    Neem een abonnement en krijg voor
    slechts € 39,- het 84 pagina's tellende magazine
    vier keer per jaar toegestuurd!

    Klik hier om een abonnement te nemen