Boeken

    Het gat in de maatschappij

    Handboek betekenisvol ondernemen

    Door | 29 augustus 2016

    Maatschappelijke toegevoegde waarde is de belangrijkste pilaar onder florerende bedrijven. Duurzaamheid en MVO zijn daarvan slechts het begin. We hebben het hier over wérkelijke, aantoonbare waarde – voor het leven van klanten, medewerkers en andere betrokkenen; kortom voor de maatschappij in brede zin. Welkom in de Betekeniseconomie! 

     

    Kees Klomp, Stefan Wobben en Jesse Kleijer schreven een handleiding om te ondernemen in de betekeniseconomie. De methode bestaat uit 5 fasen die samen een concrete actielijst vormen voor het bouwen van een betekenisvolle bedrijfsvoering. 

     

    Hun aanpak begint bij de beweegredenen van de ondernemer als mens, en voert via de binnenkant van het bedrijf, het merk en de marketingactiviteiten naar een positieve impact op de maatschappij, wat op zijn beurt weer lucratief is voor de onderneming.

     

    Kees Klomp studeerde politicologie en communicatiewetenschap en werkte vijftien jaar als marketingadviseur voor de internationale netwerken BBDO, Y&R en TBWA. Sinds 2006 richt hij zich expliciet op advisering op het gebied van maatschappelijk betekenisvol ondernemerschap. Eerder verschenen van Klomp Verlichting in business, Karmanomics en Bloei. Stefan Wobben studeerde personeel & arbeid en filosofie en is eigenaar van Concept7, een ontwerpbureau dat digitale producten en diensten maakt. Eerder verscheen van Wobben Zo kan het ook. Websites ontwerp je voor mensen. Jesse Kleijer studeerde journalistiek en won in 2012 de Prijs voor de Nieuwsbladjournalistiek. Momenteel is zij copywriter bij srprs.me.

     

    Meer informatie 

    Auteurs: Kees Klomp, Stefan Wobben, Jesse Kleijer

    Uitgeverij: Business Contact

    ISBN: 978 90 4700 917 7

    Prijs: € 27,99

    Ook verkrijgbaar als e-book

     

    'Handboek betekenisvol ondernemen' is hier te bestellen

    Cover Handboek betekenisvol ondernemen

    Reacties

    We hopen dat de discussies die plaatsvinden op TGTHR energiek en constructief zijn en aanzetten tot nadenken! Om een reactie te kunnen plaatsen moet je je inloggen of gratis registreren. Je eerste reactie moet door de redactie worden goedgekeurd. De hieropvolgende reacties worden automatisch geplaatst. De redactie houdt zich het recht voor te lange reacties in te korten. Reacties die overdreven commercieel, kleingeestig, beledigend of off-topic zijn, kunnen door de redactie worden verwijderd. Alle berichten worden eigendom van TGTHR.

    Magazine TGTHR

    Wil jij de nieuwsbrief ontvangen?

    Met onze nieuwsbrief ben je altijd op de hoogte van de laatste duurzame artikelen,
    whitepapers, events en interessante blogs! Schrijf je in voor de wekelijkse nieuwsbrief.

    Klik hier om je aan te melden
  • We willen allemaal duurzaam bezig zijn, maar óók blijven ondernemen. Daarom informeren wij je met zorgvuldig geselecteerde artikelen over duurzaam ondernemen. Hiermee willen wij je verbinden met ons netwerk én handvatten geven om een succes te maken van duurzaamheid binnen jouw organisatie.

  • Copyright 2018 | TGTHR, samen duurzaam ondernemen