Hoe betekenisvolle merken een duurzame beweging in gang zetten
Artikel

Positive impact creators zijn de motor van verandering

Hoe betekenisvolle merken een duurzame beweging in gang zetten

Door | 19 januari 2017 | Bron: Rainbow Collection

Maatschappelijke thema’s zijn hot en happening bij consumenten en merken. Veel merken beschikken over de potentie en de middelen om hier een positieve bijdrage aan te leveren, maar weten vaak niet goed ‘hoe’. Strategiebureau Rainbow Collection wil daarom een positieve beweging op gang brengen bij merken. Zij daagt merken uit na te denken over de impact die zij hebben op de wereld. Om hen te inspireren en te motiveren over hun impact na te denken, lanceert het strategiebureau begin februari een inspiratieboek: Positive Impact Creators – the collectors book.

 

Met dit inspiratieboek wil Rainbow Collection merken aanzetten bewust na te denken over hun impact in de wereld. Betekenisvolle merken zijn in opkomst en blijken beter in staat te voorzien in de consumentbehoeften van nu. Er is een verschuiving gaande van materialistische naar menselijke waarde. Merken zouden de kansen die zij hebben om positief bij te dragen aan de wereld moeten grijpen. Rainbow Collection wil laten zien dat zij de motor voor verandering kunnen zijn.

 

Om dit te realiseren lanceert het strategiebureau dit inspiratieboek dat merken zal prikkelen aan boord te stappen en deel te worden van deze beweging. In het boek delen bekende merken hun aspiraties en uitdagingen om maatschappelijke impact te realiseren en een betekenisvol merk te worden. De belangrijke inzichten en vragen die worden gedeeld, zijn bedoeld als handvatten om beweging te creëren en merken een spiegel voor te houden. Het doel van Rainbow Collection is zorgen dat merken vanaf nu hun volledige potentieel gaan benutten als het neerkomt op duurzame innovatie en positieve impact.

 

Als strategiebureau is Rainbow Collection werkzaam op het snijvlak van duurzaamheid en branding. Zij gelooft dat alle merken en organisaties het in zich hebben om een positieve impact te creëren. Het Positive Impact Creator book zal begin februari gelanceerd worden. Een aantal interviews met bekende merken zijn al te lezen op TGTHR.

 

Winactie

Laat ons voor 24 februari aanstaande weten wat jouw grootste vraagstuk of uitdaging is op het gebied van duurzaamheid en social branding. Stuur een mail naar de redactie onder vermelding van ‘Positive Impact Creators’ en maak kans op één van de bundels: Rainbow Collection geeft er drie gratis weg aan TGTHR-lezers!

 

Lees de artikelen in de serie ‘Positive Impact Creators’

Over Lana Buunk

Tijdens haar master Communicatiewetenschap, heeft Lana een interesse ontwikkeld voor duurzaamheid, communicatie & merkstrategie. Momenteel werkt Lana aan communicatie & duurzaamheid bij Rainbow Collection, een creatief strategiebureau voor merken die een positieve en duurzame impact willen realiseren in deze wereld.

Deel dit artikel

[sharify]

Reacties

We hopen dat de discussies die plaatsvinden op TGTHR energiek en constructief zijn en aanzetten tot nadenken! Om een reactie te kunnen plaatsen moet je je inloggen of gratis registreren. Je eerste reactie moet door de redactie worden goedgekeurd. De hieropvolgende reacties worden automatisch geplaatst. De redactie houdt zich het recht voor te lange reacties in te korten. Reacties die overdreven commercieel, kleingeestig, beledigend of off-topic zijn, kunnen door de redactie worden verwijderd. Alle berichten worden eigendom van TGTHR.

Magazine TGTHR

Wil jij de nieuwsbrief ontvangen?

Met onze nieuwsbrief ben je altijd op de hoogte van de laatste duurzame artikelen,
whitepapers, events en interessante blogs! Schrijf je in voor de wekelijkse nieuwsbrief.

Klik hier om je aan te melden
  • We willen allemaal duurzaam bezig zijn, maar óók blijven ondernemen. Daarom informeren wij je met zorgvuldig geselecteerde artikelen over duurzaam ondernemen. Hiermee willen wij je verbinden met ons netwerk én handvatten geven om een succes te maken van duurzaamheid binnen jouw organisatie.

  • Copyright 2018 | TGTHR, samen duurzaam ondernemen