Hoe verbinden we biomassa met consumentenmassa
Artikel

Hoe verbinden we biomassa met consumentenmassa?

Door | 30 mei 2016 | Bron: Wageningen UR

Autobanden van rubber uit paardenbloemen, kleding uit restproducten van melk, glutenvrij bier, plastic dat afbreekbaar is – wie wordt er niet door optimisme overvallen bij de vele toepassingen die de bio-economie ons biedt.

 

Consumenten zijn in het algemeen echter weinig bekend met de biobased economy. Een recente studie naar de percepties van consumenten, waarbij in vijf Europese landen focusgroepen werden bevraagd, bracht naar voren dat producten die deels biobased zijn, scepsis oproepen. Hetzelfde geldt voor producten die onder dubieuze omstandigheden in Verweggistan zijn gemaakt. Producten die 100% biobased zijn en waarbij het verhaal consistent is, lijken op meer instemming te kunnen rekenen. Maar wat is 100% biobased en wat is consistent?

 

Lees de blog van Erik de Bakker op Wageningenur.nl

Deel dit artikel

[sharify]

Reacties

We hopen dat de discussies die plaatsvinden op TGTHR energiek en constructief zijn en aanzetten tot nadenken! Om een reactie te kunnen plaatsen moet je je inloggen of gratis registreren. Je eerste reactie moet door de redactie worden goedgekeurd. De hieropvolgende reacties worden automatisch geplaatst. De redactie houdt zich het recht voor te lange reacties in te korten. Reacties die overdreven commercieel, kleingeestig, beledigend of off-topic zijn, kunnen door de redactie worden verwijderd. Alle berichten worden eigendom van TGTHR.

Magazine TGTHR

Wil jij de nieuwsbrief ontvangen?

Met onze nieuwsbrief ben je altijd op de hoogte van de laatste duurzame artikelen,
whitepapers, events en interessante blogs! Schrijf je in voor de wekelijkse nieuwsbrief.

Klik hier om je aan te melden
  • We willen allemaal duurzaam bezig zijn, maar óók blijven ondernemen. Daarom informeren wij je met zorgvuldig geselecteerde artikelen over duurzaam ondernemen. Hiermee willen wij je verbinden met ons netwerk én handvatten geven om een succes te maken van duurzaamheid binnen jouw organisatie.

  • Copyright 2018 | TGTHR, samen duurzaam ondernemen