Artikel

Holland Bioplastics deelt kennis en verbindt partijen rondom bioplastics

Door | 17 december 2015

Er komt steeds meer aandacht voor bioplastics. Bioplastics worden hoofdzakelijk gemaakt uit hernieuwbare grondstoffen en kunnen bijdragen aan het terugdringen van klimaatverandering en het verminderen van onze afhankelijkheid van fossiele grondstoffen. Daarnaast bieden bioplastics nieuwe mogelijkheden om afvalstromen te verwerken.

 

Er wordt geïnnoveerd en geïnvesteerd in nieuwe materialen, kennis en technologieën om de transitie te kunnen maken van een op olie gebaseerde lineaire economie naar een meer biobased en circulaire economie. Dit zorgt voor een belangrijke bijdrage aan onze economie en het creëren van nieuwe banen. Bioplastics worden wereldwijd al breed geaccepteerd en gebruikt door toonaangevende merken. Grote merken die bioplastics gebruiken in hun producten zijn o.a. Ford, Nike, Puma, Toyota, Mercedes en The Coca Cola Company. In Nederland worden bioplastics reeds gebruikt door o.a. Albert Heijn, The Greenery, M+N, KLM, Rabobank, Desch, Heineken en Grolsch.

 

In Nederland zijn er zowel nationale als internationale bedrijven gevestigd die zich richten op het produceren of verwerken van bioplastics. Om zoveel mogelijk kennis rondom bioplastics te kunnen delen en om partijen te kunnen verbinden, is Holland Bioplastics opgericht. Holland Bioplastics heeft als doel het verspreiden, delen en toegankelijk maken van kennis en het verbinden van partijen rondom bioplastics.
 
De vier founding partners zijn Corbion, NatureWorks, Bio4Pack en Braskem maar deelname staat open voor alle partijen die direct of indirect betrokken zijn bij het produceren, verwerken, onderzoek doen naar en/of vermarkten van bioplastics. Doel is om gezamenlijk helder te informeren over de mogelijkheden rondom bioplastics.

 

Bezoek de website voor meer informatie over bioplastics en deelname

Bekijk de factsheets in het dossier Bioplastics van het KIDV

Bekijk de informatiesheets over bioplastics van Groene Grondstoffen

Deel dit artikel

[sharify]

Reacties

We hopen dat de discussies die plaatsvinden op TGTHR energiek en constructief zijn en aanzetten tot nadenken! Om een reactie te kunnen plaatsen moet je je inloggen of gratis registreren. Je eerste reactie moet door de redactie worden goedgekeurd. De hieropvolgende reacties worden automatisch geplaatst. De redactie houdt zich het recht voor te lange reacties in te korten. Reacties die overdreven commercieel, kleingeestig, beledigend of off-topic zijn, kunnen door de redactie worden verwijderd. Alle berichten worden eigendom van TGTHR.

Magazine TGTHR

Wil jij de nieuwsbrief ontvangen?

Met onze nieuwsbrief ben je altijd op de hoogte van de laatste duurzame artikelen,
whitepapers, events en interessante blogs! Schrijf je in voor de wekelijkse nieuwsbrief.

Klik hier om je aan te melden
  • We willen allemaal duurzaam bezig zijn, maar óók blijven ondernemen. Daarom informeren wij je met zorgvuldig geselecteerde artikelen over duurzaam ondernemen. Hiermee willen wij je verbinden met ons netwerk én handvatten geven om een succes te maken van duurzaamheid binnen jouw organisatie.

  • Copyright 2018 | TGTHR, samen duurzaam ondernemen