Impact betekent focus
    Magazine

    Zo zorg je voor meer focus in het impactbeleid van jouw organisatie

    Impact betekent focus!

    Door | 22 juni 2017

    Betekenisvolle merken zijn de motor van een positieve en duurzame beweging en succesvoller dan ooit! Maar hoe vergroot je jouw impact, hoe maak je het ‘impact-denken’ eigen en hoe vertaal je jouw duurzame missie op een unieke en authentieke manier naar je merk? Ontdek samen met Rainbow Collection waar de kracht van jouw merk ligt en begin vandaag nog met het maken van verschil!

     

    Door Dieuwertje Damen

     

    Betekenisvolle merken zijn de drijvende kracht in een positieve en duurzame beweging. Als je nog niet onderweg bent, is het nu tijd om jouw impact-reis te beginnen. Er is geen fase meer van ‘voorbereiding’ die voor ons ligt of waarachter we ons kunnen verschuilen: om de transitie naar een duurzame economie daadwerkelijk in te zetten, moeten we nu starten met het maken van impact. Het aanbrengen van focus is een van de belangrijkste voorwaarden voor het optimaliseren van positieve impact. Je kunt je mensen, tijd en energie maar één keer inzetten. Hoe ga je hiermee dan optimale impact creëren? Waar liggen de grootste kansen voor jouw merk? Zet vandaag de eerste stappen voor meer focus in het impactbeleid van jouw organisatie (met de Impactanalyse) en maak een inspirerende vertaalslag naar je merk (met de Branding-exercitie, zie verder in dit artikel)!

     

    Focus voor impactoptimalisatie

    De flexibele aard van bedrijven wordt gedomineerd door de dynamiek van vraag en aanbod. Daarnaast beschikken ze over het vermogen de behoefte aan baanbrekende innovaties, businessmodellen en vernieuwende technologieën te onderzoeken. Dit maakt dat bedrijven de perfecte motor zijn voor de radicale transformatie die we zo hard nodig hebben. Deze beweging vraagt echter om bedrijven die hun plek in het grotere ecosysteem begrijpen. Bedrijven die weten waar ze de grootste impact kunnen maken vanuit hun core business.

     

    Hier geldt de wet van de minste weerstand. Elke organisatie beschikt over specifieke talenten, producten of…

    Lees dit artikel gratis

    Verduurzamen doe je niet alleen, dat doe je samen! Wil jij ook lid worden van ons netwerk? Lid worden is gratis en verplicht je tot niets, maar kan jou wel verder helpen met duurzaam ondernemen! Zo kan je al onze artikelen lezen op de website, je netwerk vergroten of je eigen nieuws en columns publiceren op TGTHR.

    Word ook (helemaal gratis) lid van TGTHR en lees het complete artikel. Ben je al lid? Dan kun je hieronder inloggen.

  • 3:1 TGTHR Nieuwsbrief
  • DNV – Medium rectangle

  • Nieuw op het forum

  • Magazine TGTHR

    Wil je óók TGTHR magazine ontvangen?

    Neem een abonnement en krijg voor
    slechts € 39,- het 84 pagina's tellende magazine
    vier keer per jaar toegestuurd!

    Klik hier om een abonnement te nemen