Impact betekent focus
Magazine

Zo zorg je voor meer focus in het impactbeleid van jouw organisatie

Impact betekent focus!

Door | 22 juni 2017

Betekenisvolle merken zijn de motor van een positieve en duurzame beweging en succesvoller dan ooit! Maar hoe vergroot je jouw impact, hoe maak je het ‘impact-denken’ eigen en hoe vertaal je jouw duurzame missie op een unieke en authentieke manier naar je merk? Ontdek samen met Rainbow Collection waar de kracht van jouw merk ligt en begin vandaag nog met het maken van verschil!

 

Door Dieuwertje Damen

 

Betekenisvolle merken zijn de drijvende kracht in een positieve en duurzame beweging. Als je nog niet onderweg bent, is het nu tijd om jouw impact-reis te beginnen. Er is geen fase meer van ‘voorbereiding’ die voor ons ligt of waarachter we ons kunnen verschuilen: om de transitie naar een duurzame economie daadwerkelijk in te zetten, moeten we nu starten met het maken van impact. Het aanbrengen van focus is een van de belangrijkste voorwaarden voor het optimaliseren van positieve impact. Je kunt je mensen, tijd en energie maar één keer inzetten. Hoe ga je hiermee dan optimale impact creëren? Waar liggen de grootste kansen voor jouw merk? Zet vandaag de eerste stappen voor meer focus in het impactbeleid van jouw organisatie (met de Impactanalyse) en maak een inspirerende vertaalslag naar je merk (met de Branding-exercitie, zie verder in dit artikel)!

 

Focus voor impactoptimalisatie

De flexibele aard van bedrijven wordt gedomineerd door de dynamiek van vraag en aanbod. Daarnaast beschikken ze over het vermogen de behoefte aan baanbrekende innovaties, businessmodellen en vernieuwende technologieën te onderzoeken. Dit maakt dat bedrijven de perfecte motor zijn voor de radicale transformatie die we zo hard nodig hebben. Deze beweging vraagt echter om bedrijven die hun plek in het grotere ecosysteem begrijpen. Bedrijven die weten waar ze de grootste impact kunnen maken vanuit hun core business.

 

Hier geldt de wet van de minste weerstand. Elke organisatie beschikt over specifieke talenten, producten of…

Alle artikelen op TGTHR lezen?

Registreer je dan (helemaal gratis) voor TGTHR! Je kunt dan alle artikelen op de website lezen.
Ben je al geregistreerd? Dan kun je hieronder inloggen.

Magazine TGTHR

Wil jij de nieuwsbrief ontvangen?

Met onze nieuwsbrief ben je altijd op de hoogte van de laatste duurzame artikelen,
whitepapers, events en interessante blogs! Schrijf je in voor de wekelijkse nieuwsbrief.

Klik hier om je aan te melden
  • We willen allemaal duurzaam bezig zijn, maar óók blijven ondernemen. Daarom informeren wij je met zorgvuldig geselecteerde artikelen over duurzaam ondernemen. Hiermee willen wij je verbinden met ons netwerk én handvatten geven om een succes te maken van duurzaamheid binnen jouw organisatie.

  • Copyright 2018 | TGTHR, samen duurzaam ondernemen