Dopper geeft service een KANS
7 december 2016 | Door: Bob Boerdam | Bron: Dopper
Dopper heeft de binnenkomende servicevragen bij de klantenservice van KANS in Den Haag ondergebracht. Kans biedt mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een opleiding tot gecertificeerde customer service medewerkers. Samen met KANS wil Dopper de servicekwaliteit op internationaal niveau waarborgen.
Dopper is internationaal flink aan de weg aan het timmeren. Inmiddels rolt de duurzame design waterfles in onder meer België, Duitsland en de Verenigde Staten over de toonbank. Het groeiende aantal internationale verkopen, leidt tot een groeiend aantal servicevragen in een groeiend aantal talen. Om die vragen op professionele wijze te behandelen, heeft Dopper de handen ineen geslagen met internationaal servicebedrijf KANS. Vanaf heden zullen zes gecertificeerde KANS medewerkers de serviceverzoeken voor hun rekening nemen.
Sociale service
De keuze voor de KANS, past bij de wens van Dopper om zoveel mogelijk maatschappelijke impact te maken. Dopper is een gecertificeerde B Corporation; dat betekent dat dit bedrijf niet alleen economische maar ook (of: juist) sociale en ecologische winst nastreeft. KANS biedt mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. een opleiding tot gecertificeerd servicemedewerker en daaropvolgend een vaste baan. Door samen te werken met KANS, onderschrijft Dopper de missie van dit servicebedrijf om zoveel mogelijk kansarme – maar ambitierijke – mensen structureel aan het werk te helpen.
Over Dopper
Dopper wil in een wereld leven waar mensen zich bewust zijn van het milieu, waar we actief de hoeveelheid single-use plastic afval verkleinen en waar iedereen, dichtbij huis en ver weg, toegang heeft tot veilig drinkwater. Dopper is inmiddels actief in de Benelux, Duitsland en Amerika. Het grootschalig gebruik van PET-flessen wereldwijd veroorzaakt een enorme afvalstroom in de oceanen, de zogenaamde ‘plastic soep’. Met herbruikbare design waterflessen van hoogwaardig kunststof en staal, draagt Dopper bij aan de vermindering van deze milieuproblematiek. Daarnaast stimuleert Dopper het gebruik van kraanwater als goedkoop en minder milieubelastend alternatief voor mineraalwater. Van de netto verkoopomzet van Dopper gaat 5% via de Dopper Foundation naar waterprojecten van Simavi in Nepal en naar de educatieve programma’s over schoon (drink)water en plastic afval van de Dopper Academy. Dopper is officieel gecertificeerd als ‘B Corp’ (Benefit Corporation) en behoort daarmee tot de mondiale beweging van wereldverbeteraars.

Wil jij de nieuwsbrief ontvangen?
Met onze nieuwsbrief ben je altijd op de hoogte van de laatste duurzame artikelen,
whitepapers, events en interessante blogs! Schrijf je in voor de wekelijkse nieuwsbrief.