Nieuws

“Kleine stenen” winkels veroveren online klanten weer terug middels samenwerking

23 oktober 2017 | 1 reactie | Door: jan huzen

In Drenthe hebben ruim twintig zelfstandige winkeliers de handen ineengeslagen met een gezamenlijke spaarmunt die de uitwerking heeft van lokaal geld. De winkeliers zijn nu ruim een jaar onderweg en hebben bij veel consumenten al de ogen geopend om weer te besteden bij zelfstandige stenen winkels.

 

Een jaar geleden zijn de winkeliers begonnen met een collectieve spaarmunt voor de consument. Bij aankopen ontvangt de klant spaarmunten die hij of zij weer kan besteden bij één van de andere deelnemende winkels. Hiermee heeft het de uitwerking van lokaal geld gekregen.

De winkelier geeft een klein gedeelte van zijn omzet weg, Maar ondertussen maken de winkeliers veel reclame bij de consument voor de andere deelnemende winkels, en dat werpt inmiddels zijn vruchten af. Zo spaart de één heel eenvoudig voor een snackpakket en kiest de ander voor een nieuwe TV.

 

Door het gezamenlijk uitgeven van de munten gaat het sparen veel sneller en gaan klanten op zoek naar nog meer deelnemende winkels. Voor veel klanten is het bijna een nieuwe ervaring om na jaren online shoppen weer terug te keren in echte winkels! De sfeer, beleving, tastbaarheid, aandacht, service en niet te vergeten de beloning van spaarmunten draagt bij aan een leuk uitje.

In een digitaal tijdperk hebben de winkeliers bewust gekozen voor fysieke munten! Immers tastbaarheid is juist het handelsmerk van deze winkeliers. Maar voor het overige hebben ze spaarmunt.nl die ondersteunt met hedendaagse snufjes. Zo hebben ze o.a. speciaal voor dit concept een moderne App laten ontwikkelen door het Amerikaanse bedrijf Appmachine.

Dat de winkeliers nog meer klandizie ruiken getuigt het inmiddels grote spandoek dat langs de snelweg A28 is geplaatst. Ook hebben inmiddels meer dan 1.000 mensen ingetekend op de website spaarmunt.nl als vriend en ondersteunen daarmee dit initiatief.

Dat Nederlanders graag sparen is al jaren bekend, Maar dat ze dit nu voor het eerst collectief kunnen bij de zelfstandige winkels brengt naast het sparen ook veel sympathie voor deze winkeliers!
Deelnemende winkeliers en tevens duizenden consumenten hopen dat nog meer zelfstandige winkeliers kiezen voor deze toch wel opmerkelijke, maar blijkbaar succesvolle aanpak.

Deel dit artikel

[sharify]

Reacties

  • Franny Snijder5 jaren geleden

    Jan Huzen, de eigenaar van spaarpunt.nl is een man met een gouden hart. Zonder zijn input zouden er nog meer winkels verdwijnen. Het is een win-win situatie. Winkeleigenaars blij en klant blij.

  • We hopen dat de discussies die plaatsvinden op TGTHR energiek en constructief zijn en aanzetten tot nadenken! Om een reactie te kunnen plaatsen moet je je inloggen of gratis registreren. Je eerste reactie moet door de redactie worden goedgekeurd. De hieropvolgende reacties worden automatisch geplaatst. De redactie houdt zich het recht voor te lange reacties in te korten. Reacties die overdreven commercieel, kleingeestig, beledigend of off-topic zijn, kunnen door de redactie worden verwijderd. Alle berichten worden eigendom van TGTHR.

    Magazine TGTHR

    Wil jij de nieuwsbrief ontvangen?

    Met onze nieuwsbrief ben je altijd op de hoogte van de laatste duurzame artikelen,
    whitepapers, events en interessante blogs! Schrijf je in voor de wekelijkse nieuwsbrief.

    Klik hier om je aan te melden
  • We willen allemaal duurzaam bezig zijn, maar óók blijven ondernemen. Daarom informeren wij je met zorgvuldig geselecteerde artikelen over duurzaam ondernemen. Hiermee willen wij je verbinden met ons netwerk én handvatten geven om een succes te maken van duurzaamheid binnen jouw organisatie.

  • Copyright 2018 | TGTHR, samen duurzaam ondernemen