Nieuws
    Handel, Inkoop & keten

    Merendeel webshops lapt duurzaamheid en goede arbeidsomstandigheden aan hun laars

    22 april 2016 | Door: Charlene Bodt | Bron: Online Kenniscentrum Duurzaam Ondernemen

    Uit onderzoek naar duurzaamheidsprestaties van webshops uit binnen- en buitenland, blijkt dat de meeste merken duurzaamheid en arbeidsomstandigheden niet serieus nemen. Van de 20 beoordeelde webshops voldoen er maar liefst 12 aan geen enkele van de 42 criteria op het gebied van klimaat, milieu en arbeidsomstandigheden.

     

    Bovendien halen 18 webshops (90%) het laagste E-label van Rank a Brand. De classificering E-label is de laagst mogelijke score in duurzaamheid omdat het merk geen concreet beleid bekend maakt voor klimaat, milieu of arbeidsomstandigheden bij productie in lagelonenlanden. Rank a Brand adviseert consumenten daarom om niet bij deze merken te kopen.

     

    Alleen Otto en bol.com doen het iets beter. Otto haalt net een C-label met name dankzij maatregelen om de CO2-uitstoot terug te dringen en het uitbreiden van het assortiment aan duurzame en eerlijke producten. Bol.com scoort een D-label door het halen van de eerste mijlpalen bij het terugdringen van CO2-uitstoot en retourzendingen, en door het gebruik van verantwoord verpakkingsmateriaal. Geen enkele webshop haalt een A- of B-label.

     

    Lees verder bij het Online Kenniscentrum Duurzaam Ondernemen

    Magazine TGTHR

    Wil jij de nieuwsbrief ontvangen?

    Met onze nieuwsbrief ben je altijd op de hoogte van de laatste duurzame artikelen,
    whitepapers, events en interessante blogs! Schrijf je in voor de wekelijkse nieuwsbrief.

    Klik hier om je aan te melden
  • We willen allemaal duurzaam bezig zijn, maar óók blijven ondernemen. Daarom informeren wij je met zorgvuldig geselecteerde artikelen over duurzaam ondernemen. Hiermee willen wij je verbinden met ons netwerk én handvatten geven om een succes te maken van duurzaamheid binnen jouw organisatie.

  • Copyright 2018 | TGTHR, samen duurzaam ondernemen