Nieuws

WEPAPERCYCLE wint FGNoviteitenprijs

3 februari 2017 | Door: Charlene Bodt | Bron: Wepapercycle

WEPAPERCYCLE, een uniek recyclingconcept waarbij vertrouwelijk papier en koffiebekers van bedrijven en instellingen worden verwerkt tot duurzaam hygiënepapier, heeft de FGNoviteitenprijs 2017 gewonnen. Deze prestigieuze prijs voor het meest innovatieve product of dienst op het vakgebied facilitair management en gebouwbeheer wordt jaarlijks uitgereikt op de Vakbeurs Facilitair in Utrecht.

 

Het unieke recyclingconcept, WEPAPERCYCLE, is een samenwerkingsverband tussen drie bedrijven: Reisswolf, dat het vertrouwelijke papier en de speciale, 100% recyclebare WEPAPERCYCLE koffiebekers ophaalt en vernietigt, hygiënepapierproducent Van Houtum dat van de snippers duurzaam toiletpapier, papieren handdoekjes en hygiënepapier maakt en duurzaam facilitair dienstverlener Ological, dat de bekertjes, handdoekjes, toilet- en hygiënepapier levert bij de bedrijven.

 

Juryrapport

De jury was lovend over WEPAPERCYCLE. ‘De noviteit beantwoordt 100 procent aan de uitgangspunten van de circulaire economie. De boom fungeert om papier van te maken, dat vervolgens in eigen papier, koffiebekers of wat dan ook wordt gebruikt, daarna afgevoerd en hergebruikt. Als toiletpapier of wat dan ook.’

 

Forse milieuwinst

Het concept is niet alleen innovatief, maar ook duurzaam. Robbert de Jong, directeur van Ological: ‘Door koffiebekers en vertrouwelijk papier op deze manier te recyclen, binnen Nederland en met duurzame productiemethoden en transportmiddelen, boeken we forse milieuwinst. Het scheelt aantoonbaar veel CO2-uitstoot, water, grondstoffen en energie. Iedere organisatie die deelneemt aan WEPAPERCYCLE krijgt dan ook een certificaat en jaarlijks een overzicht van de milieubesparing die zij met hun koffiebekers en papier hebben gerealiseerd. In de vorm van een widget kunnen ze die op hun website zetten en zo laten zien dat ze echt werk maken van MVO.’

 

Foto boven artikel: (van links naar rechts) Robbert de Jong – Algemeen directeur Ological, Inger-Ditte Kooyman – Commercieel directeur Van Houtum BV, Freerk Potze – Algemeen directeur Reisswolf

Deel dit artikel

[sharify]
Magazine TGTHR

Wil jij de nieuwsbrief ontvangen?

Met onze nieuwsbrief ben je altijd op de hoogte van de laatste duurzame artikelen,
whitepapers, events en interessante blogs! Schrijf je in voor de wekelijkse nieuwsbrief.

Klik hier om je aan te melden
  • We willen allemaal duurzaam bezig zijn, maar óók blijven ondernemen. Daarom informeren wij je met zorgvuldig geselecteerde artikelen over duurzaam ondernemen. Hiermee willen wij je verbinden met ons netwerk én handvatten geven om een succes te maken van duurzaamheid binnen jouw organisatie.

  • Copyright 2018 | TGTHR, samen duurzaam ondernemen