MVO Nederland

    Contact

    contact@mvonederland.nl
    tel.: (030) 230 56 00

    Over MVO Nederland

    Bezoekadres
    MVO Nederland
    Arthur van Schendelstraat 500
    3511 MH Utrecht

    Postadres
    Postbus 19219
    3501 DE Utrecht

    Website
    www.mvonederland.nl

    MVO Nederland gelooft in de kracht van bedrijven om bij te dragen aan een duurzame en eerlijke wereld. In onze visie spelen bedrijven een sleutelrol bij het realiseren van weerbare en gelukkige mensen (people), een rijke natuur (planet) en een gezonde economie (profit). Maar bedrijven kunnen dat niet alleen. Overheden, kennisinstellingen, ngo’s, vakbonden zijn belangrijke stakeholders voor het realiseren van een transitie  naar een duurzame wereld. Onze missie is partijen samen te brengen en samen verandering tot stand te brengen.

     

     

    Wij willen vooral impact realiseren op de volgende terreinen:

    • klimaat en energie ( wij streven naar klimaatneutrale bedrijven),
    • grondstoffen, materialen en afval (wij streven naar ‘zero waste’ bedrijven),
    • de werkende en weerbare mens (wij streven naar bedrijven, ketens en een samenleving waar ieder talent ertoe doet en volwaardig kan meedoen)

     

    Onze missie is het inspireren, verbinden en versnellen van zo veel mogelijk bedrijven en organisaties op  weg naar  klimaatneutrale, circulaire en inclusieve bedrijfsmodellen en sterke en stabiele bedrijfsresultaten.

     

    CSR EUROPE

    Dat doen we niet alleen in Nederland, maar ook internationaal. Daarom zijn we lid van CSR Europe, de snel groeiende Europese koepel van nationale MVO organisaties. Zij vertegenwoordigen met elkaar ruim 10.000 bedrijven. MVO Nederland neemt hiervan als grootste Europese MVO-netwerk zo'n 20% voor haar rekening en is met haar aanpak een koploper binnen CSR Europe. 

    In juni 2015 presenteerden de leden van CSR Europe een gezamenlijk MVO-manifest waarmee we politiek en bedrijfsleven oproepen tot hogere ambities en meer samenwerking. Transparantie, mensenrechten, innovatie, een lage footprint, circulaire economie en meer banen staan in deze oproep centraal. Door op deze terreinen nauwer met elkaar samen te werken kan Europa een wereldvoorbeeld worden van een circulaire en inclusieve economie. En dat is precies wat we ook in eigen land nastreven met ons Ambitie 2020-programma.


    Neem contact met ons op

    Artikelen van MVO Nederland

    Hoe botsende ­wereldbeelden dwingen tot kleur bekennen

    27 september 2017

    Waarom MVO belangrijker is dan ooit

    28 augustus 2017

    Transparantie in de keten over de hele wereld met de Sustainability Hotspot Scan

    19 juli 2017

    Opschudden

    28 juni 2017

    Circulair inkopen breekt door de grens van € 100 miljoen

    21 juni 2017

    De circulaire handelsketen: kansen voor de groothandel in een circulaire economie

    19 juni 2017

    5 tips hoe jouw bedrijf kan inzetten op biodiversiteit

    24 mei 2017

    Voedselverspilling ­oplossen: na bewust volgt bekwaam

    14 maart 2017

    MVO Trendrapport 2017

    20 januari 2017

    IMVO-Thermometer: Nederlandse ondernemer positief over zakendoen in ontwikkelingslanden

    27 december 2016

    100 tips en voorbeelden van duurzame mode en textiel

    20 december 2016

    Succesvol inclusief ondernemen

    1 december 2016

    Inclusief ondernemen

    25 november 2016

    De onmisbaarheid van de MVO-manager

    4 november 2016 | 1 reactie

    Voedselverpakkingen: van dilemma’s naar kansen

    27 oktober 2016

    Transparantie: de nut en noodzaak van een helder verhaal

    17 oktober 2016

    Waarom MVO-prestaties getoetst moeten worden aan maatschappelijke doelen

    3 oktober 2016

    Zo maak je een businesscase van reststromen

    28 september 2016

    ‘MVO is zijn ethische roots vergeten’

    26 september 2016

    Wegwijzer circulair inkopen

    21 september 2016

    ‘Bedrijven kunnen meer doen met plastic hergebruik in flessen’

    16 september 2016

    Inclusief ondernemen: 4 tips van koplopers

    8 september 2016

    Zo kunnen modebedrijven onverkochte voorraad voorkomen

    1 augustus 2016

    Hoe de Nederlandse agribusiness meer waarde kan leveren

    21 juli 2016

    De Verspillingsfabriek: een einde aan verspild talent

    13 juli 2016

    Hoe de financiële sector duurzamer kan werken

    11 juli 2016

    De Circular Economy Index: van mooie woorden naar realiteit

    8 juli 2016

    Zo pak je voedselverspilling aan!

    1 juli 2016

    ‘Potentieel van partnerschap met NGO is enorm, maar niet vanzelfsprekend’

    28 juni 2016

    Maria van der ­Heijden

    27 juni 2016

    Kinderarbeid: de 5 grootste risicolanden voor ondernemers

    15 juni 2016

    ‘Het Ministerie van ­Financiën moet het ­Ministerie van ­Duurzaamheid worden’

    14 juni 2016

    3 redenen waarom het belangrijk is om je impact te meten

    7 juni 2016

    Waarom het loont om transparant te zijn

    27 mei 2016

    Interview met Willem Lageweg bij de Henk van Luijk-lezing

    23 mei 2016

    De IMVO Voucher: bespaar tot max. 10.000 euro op advies!

    10 mei 2016

    In 11 stappen naar een duurzaam HRM-beleid

    4 mei 2016

    Wat is er eigenlijk mis met een potje creatief belasting ontwijken?

    22 april 2016

    De chemische industrie heeft de sleutel voor een circulaire economie

    18 april 2016

    Hoe maak je winst met reststromen?

    15 april 2016

    Bedrijfsethiek: MVO-communicatie na Dieselgate

    23 maart 2016 3 | reacties

    De circulaire economie

    22 maart 2016

    Het belang van belangen bij circulair ondernemen

    21 maart 2016

    To-do-lijst voor duurzame ondernemers

    25 januari 2016

    Munt slaan uit actief klimaatbeleid

    20 januari 2016

    15 mythes over de circulaire economie doorgeprikt

    19 januari 2016

    In 6 stappen klimaatneutraal ondernemen

    7 januari 2016

    MVO Risico Checker

    19 november 2015

    MVO-scan ISO 26000 (NEN)

    19 november 2015
    Magazine TGTHR

    Wil je óók TGTHR magazine ontvangen?

    Neem een abonnement en krijg voor
    slechts € 39,- het 84 pagina's tellende magazine
    vier keer per jaar toegestuurd!

    Klik hier om een abonnement te nemen