Nieuwe Businessmodellen

    Contact

    Ga naar het contactformulier
    info@nieuwebusinessmodellen.nl

    Over Nieuwe Businessmodellen

    Postadres
    Bonifaciusstraat 4
    7009 MP Doetinchem

    Website
    www.nieuwebusinessmodellen.nl

    Duurzaam ondernemen is steeds belangrijker voor mensen, organisaties en overheden. Het zou eigenlijk de basis voor elk project, initiatief of organisatie moeten zijn. Maar zover is het nog niet. Om van praten naar de praktijk te komen, is een andere generatie business modellen noodzakelijk  Met de introductie van het concept ‘Nieuwe Business Modellen’ wordt duurzame waardecreatie centraal gesteld. Het idee van Nieuwe Business Modellen is gebaseerd op drie principes: meervoudig, collectief en gedeeld. Deze business modellen hebben als uitkomst dat er tegelijkertijd economische, sociale en ecologische waarde(n) ontstaan. De vraag is hoe we met gewone en alledaagse transacties (brood kopen, samen stroom opwekken of autodelen) duurzaamheid kunnen realiseren.

     

     

    Die transacties moeten leiden tot een verduurzaming van de economie. Sinds 2011 wordt er aan de Nijmegen School of Management (Radboud Universiteit Nijmegen) onderzoek uitgevoerd met als doel antwoorden op deze vraag te geven. Dat heeft geresulteerd in een serie activiteiten, seminars en conferenties en publicaties zoals ‘Duurzaam Denken doen’, ‘Werken aan de WEconomy’ en ‘Nieuwe Business Modellen; Samen Werken aan Waardecreatie’. We delen graag de resultaten van deze onderzoeken en activiteiten met u en nodigen u uit voor wat er nog op stapel staat.

     

    Bezoek de website en ga naar Onderzoek, Activiteiten of Publicaties voor meer informatie of meldt u aan voor de Nieuwsbrief.

    Nieuwe Business Modellen

    Op 13 november 2014 verscheen het boek Nieuwe Business Modellen: Samen Werken aan Waardecreatie’. Dit boek is het resultaat van drie jaar onderzoek onder leiding van Jan Jonker, Hoogleraar Duurzaam Ondernemen aan de Radboud Universiteit Nijmegen.

    Het boek is ontstaan op basis van crowdthinking waar ruim vijftig mensen aan meegedacht en meegeschreven hebben. Het resultaat is een inspiratie- en werkboek van en voor mensen in deze tijd. Het is een doe-het-zelf boek voor het ontwikkelen van een eigen duurzaam business model. Een boek waar u zelf mee aan de slag kan als u plannen heeft voor een initiatief, coöperatie, bedrijf of (sociale) onderneming. Maar u kunt het natuurlijk ook gebruiken om een al bestaand bedrijf, project, plan of activiteit mee door te lichten.

     

    U kunt het boek hier bestellen. 

    Nieuwe projecten

    Nieuwe Business Modellen, kenmerken zich door ‘collectieve en gedeelde waardecreatie’. Dat betekent dat de opbrengsten van (samen) ondernemen niet alleen uitgedrukt worden in geld, maar ook in andere waardevolle zaken als tijd, aandacht, ervaringen, energie en producten. Auteurs van het boek ‘Nieuwe Business Modelen: Samen Werken aan Waarde Creaties’ zijn bezig een community te vormen. Activiteiten rond de Nieuwe Business Modellen vindt u in de agenda.

     

    Meewerken aan de landelijke database?

    Meld uw nieuwste Nieuwe Business Model aan:
    Meld je aan

     

    Of kijk wat er allemaal bekend is:
    Kijk hier

     

    Of kijk wat er aan lesmateriaal voor het HBO is:
    Kijk hier


    Neem contact met ons op

    Magazine TGTHR

    Wil jij de nieuwsbrief ontvangen?

    Met onze nieuwsbrief ben je altijd op de hoogte van de laatste duurzame artikelen,
    whitepapers, events en interessante blogs! Schrijf je in voor de wekelijkse nieuwsbrief.

    Klik hier om je aan te melden
  • We willen allemaal duurzaam bezig zijn, maar óók blijven ondernemen. Daarom informeren wij je met zorgvuldig geselecteerde artikelen over duurzaam ondernemen. Hiermee willen wij je verbinden met ons netwerk én handvatten geven om een succes te maken van duurzaamheid binnen jouw organisatie.

  • Copyright 2018 | TGTHR, samen duurzaam ondernemen