Richtlijnen voor artikelen

Iedereen is welkom zich aan te melden als blogger of auteur, Heb je het nodige te vertellen en zoek je een goed platform? Of ben je expert op een bepaald vlak en vind je het leuk om daar over te schrijven? Dan ben je bij TGTHR aan het goede adres!

Er zijn wel een aantal spelregels voor het publiceren op TGTHR.nl:

  1. Er wordt alleen content gericht op het delen van kennis en visie geplaatst. De inhoud mag geen commercieel betoog zijn voor het eigen bedrijf of de eigen organisatie.
  2. De content dien je in op persoonlijke titel en niet uit naam van een organisatie.
  3. De aangeboden content moet exclusief zijn.
  4. De aangeboden content moet objectief en informatief van aard zijn.
  5. De afbeeldingen moeten royalty-vrij en van hoge kwaliteit zijn.
  6. De redactie van TGTHR behoudt zich het recht voor aangeboden bijdragen te weigeren of te redigeren.

Uitgebreide aanleverspecificaties

  • Onze voorkeur gaat uit naar artikelen die nog niet eerder ergens anders geplaatst zijn.
  • De door de gastauteur aangeboden tekst moet objectief en informatief van aard zijn. Het mag geen commercieel betoog voor het eigen bedrijf of de eigen organisatie zijn. Er mag geen of slechts beperkt gebruik gemaakt worden van bedrijfsnamen en merkgebonden dienstbenamingen. Wel mag/zal in het artikel worden aangegeven wie de auteur is, wat diens functie is en voor welke organisatie hij/zij werkzaam is.
  • Een column mag uit 375 tot 400 woorden bestaan. Een columnist moet bronnen vermelden zodat de lezer gelegenheid heeft om deze zelf te controleren. Tevens moet de columnist aangehaalde feiten en cijfers checken.
  • De redactie van TGTHR behoudt zich het recht voor aangeboden bijdragen te weigeren. Overleg vooraf met de redactie ten aanzien van de inhoud e.d. is daarom raadzaam.
  • De onderwerpen moeten interessant te zijn c.q. waarde hebben voor de lezers/leden van TGTHR. Die doelgroep bestaat hoofdzakelijk uit directieleden, MVO managers, Sustainability managers, CSR managers, duurzaamheidsmanagers, communicatiemanagers, KAM/HSE managers, HR managers en kwaliteitsmanagers bij organisaties actief in profit en non-profit.
  • Elk artikel moet een concrete handreiking/verdieping voor de lezer/abonnee/lid aanreiken, zodat deze niet alleen geïnformeerd en geïnspireerd wordt, maar er ook meteen mee aan de slag kan. Dat kan bijvoorbeeld d.m.v. het toevoegen van een kadertje met ‘tips & tricks’, of ‘do’s en don’ts, of het aanbieden van verdieping middels een gratis quickscan, een workshop, een whitepaper, een boek, enzovoort.
  • De lengte van een artikel wordt in overleg met de redactie vooraf vastgesteld. Lange bijdragen kunnen eventueel opgeknipt worden in meerdere delen, die dan als serie worden gepubliceerd.
  • Als vuistregel kan worden aangenomen dat een pagina in het magazine of een online artikel ongeveer 550 woorden bevat, met gemiddeld twee afbeeldingen. Grafieken en tabellen tellen als afbeeldingen.
  • Begin de tekst met een intro van ongeveer 50 - 75 woorden, zodat de lezer makkelijk en snel de scope ervan kan ontdekken.
  • De tekst moet digitaal worden aangeleverd, bij voorkeur als een MS Word-bestand. Het e-mailadres hiervoor is: redactie@TGTHR.nl.
  • Afbeeldingen moeten royalty-vrij zijn, en worden bij voorkeur digitaal aangeleverd. Voor online gebruik moet beeldmateriaal 1400 pixels breed bij 72 dpi zijn. Logo’s worden nooit opgenomen.
  • De redactie van TGTHR behoudt zich het recht voor zonder overleg (eind)redactionele aanpassingen in de aangeboden teksten door te voeren. Bij meer ingrijpende wijzigingen wordt echter vooraf met de auteur overleg gepleegd.
Magazine TGTHR

Wil je óók TGTHR magazine ontvangen?

Neem een abonnement en krijg voor
slechts € 39,- het 84 pagina's tellende magazine
vier keer per jaar toegestuurd!

Klik hier om een abonnement te nemen