The natural step
    Certificeringen

    The Natural Step

    Door | 12 december 2016

    The Natural Step is een internationale non-profit organisatie gericht op het creëren van een duurzame samenleving. Al twee decennia lang is The Natural Step te vinden in de voorhoede van internationaal onderzoek en dialoog over duurzame ontwikkeling. The Natural Step heeft een bewezen, op de wetenschap gebaseerd, model ontwikkeld dat de samenleving en bedrijven helpt duurzame ontwikkeling beter te begrijpen en te integreren in economische, sociale en milieu beslissingen.

     

    The Natural Step is in 1989 opgericht door de Zweedse oncoloog dr. Karl-Henrik Robèrt en is wereldwijd vertegenwoordigd met kantoren in vijftien landen, waaronder Nederland, Nieuw Zeeland, Finland, Canada, Portugal en Italië. Een aantal van de meest vooraanstaande merken ter wereld en een aanzienlijk aantal gemeenten hebben de methodiek toegepast bij de integratie van duurzaamheid in de organisatie waaronder IKEA, Nike, Interface, Starbucks, Vancouver (Canada) Dublin (Ierland) en Portland (VS). In Nederland is tapijttegelfabrikant Interface een mooi voorbeeld.

     

    Verduurzaming middels The Natural Step levert een organisatie op die met een gedeelde taal duurzaamheid meeneemt in beslissingen. Hierin bepalen vier principes succes:

    Duurzaamheidsprincipe 1 – Niet meer en sneller stoffen uit de aarde in het milieu brengen dan de natuur kan verwerken.

    Duurzaamheidsprincipe 2 – Niet meer en sneller chemische stoffen in het milieu brengen dan de natuur kan verwerken.

    Duurzaamheidsprincipe 3 – De natuur niet sneller afbreken dan de tijd die nodig is om te herstellen.

    Duurzaamheidsprincipe 4 – Geen dingen doen waardoor we mensen beperken in het vervullen van hun basisbehoeften.

     

    Lees meer over The Natural Step

    Reacties

    We hopen dat de discussies die plaatsvinden op TGTHR energiek en constructief zijn en aanzetten tot nadenken! Om een reactie te kunnen plaatsen moet je je inloggen of gratis registreren. Je eerste reactie moet door de redactie worden goedgekeurd. De hieropvolgende reacties worden automatisch geplaatst. De redactie houdt zich het recht voor te lange reacties in te korten. Reacties die overdreven commercieel, kleingeestig, beledigend of off-topic zijn, kunnen door de redactie worden verwijderd. Alle berichten worden eigendom van TGTHR.

    Magazine TGTHR

    Wil jij de nieuwsbrief ontvangen?

    Met onze nieuwsbrief ben je altijd op de hoogte van de laatste duurzame artikelen,
    whitepapers, events en interessante blogs! Schrijf je in voor de wekelijkse nieuwsbrief.

    Klik hier om je aan te melden