Vijf tinten groen – Input voor effectievere duurzaamheidsstrategieën
Whitepapers

Stappenplan geeft inzicht in de duurzaamheidsbeleving van je doelgroep

Vijf tinten groen – Input voor een effectievere duurzaamheidsstrategie

Door | 30 maart 2016

De uitdaging voor organisaties is om hun duurzaamheidsinvesteringen ook terug te zien in een toegenomen (merk)waardering. Om de juiste duurzaamheidsstrategie te bepalen is het noodzakelijk te weten hoe consumenten en burgers duurzaamheid beleven.

 

Motivaction onderscheidt vijf duurzaamheidsstijlen ofwel ‘vijf tinten groen’ in de Nederlandse samenleving. Deze vijf segmenten zijn te onderscheiden met een eigen waardenpatroon. Hierdoor verschillen zij in de manier waarop zij tegen duurzaamheid aankijken en in de mate waarin zij duurzaam leven. Het gevolg hiervan is dat ze niet als één groep aangesproken kunnen worden. Beleid, argumentatie en toon dienen per groep bepaald te worden. In dit whitepaper maak je kennis met deze vijf groepen Nederlanders. Met behulp van een stappenplan krijgt je inzicht in de duurzaamheidsbeleving van jouw eigen doelgroep. Dé manier om je klanten te betrekken bij het formuleren van een duurzaamheidsstrategie en het realiseren van duurzaamheidsdoelstellingen.

 

Download de whitepaper ‘Vijf tinten groen’ van Motivaction

Deel dit artikel

[sharify]
Magazine TGTHR

Wil jij de nieuwsbrief ontvangen?

Met onze nieuwsbrief ben je altijd op de hoogte van de laatste duurzame artikelen,
whitepapers, events en interessante blogs! Schrijf je in voor de wekelijkse nieuwsbrief.

Klik hier om je aan te melden
  • We willen allemaal duurzaam bezig zijn, maar óók blijven ondernemen. Daarom informeren wij je met zorgvuldig geselecteerde artikelen over duurzaam ondernemen. Hiermee willen wij je verbinden met ons netwerk én handvatten geven om een succes te maken van duurzaamheid binnen jouw organisatie.

  • Copyright 2018 | TGTHR, samen duurzaam ondernemen