Hoe Ricoh, DHL en WVS-groep een succes maken van Werken op Locatie
Video

Hoe Ricoh, DHL en WVS-groep een succes maken van Werken op Locatie

Door | 31 augustus 2017 | Bron: Ricoh

In het programma ‘Van Passie Naar Droombaan’ toont RTL verhalen van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt die tóch hun droombaan hebben gevonden. Ricoh en DHL hebben al vijf jaar een nauwe samenwerking met de WVS-groep in Bergen op Zoom. Er werken diverse WVS-collega’s in hun warehouse, die volledig zijn opgenomen binnen de organisatie.

 

Toen Ricoh-DHL vijf jaar geleden de samenwerking met WVS aanging wisten ze eigenlijk niet zo goed wat ze konden verwachten van het fenomeen Werken op Locatie. Inmiddels wijst de praktijk uit dat ze mogen beschikken over een groep fantastische mensen die zich met hart en ziel inzetten. ‘Harde werkers met een enorme teamgeest’, zo omschrijft Albert Leenderse, warehousemanager bij DHL, ‘zijn’ mensen.

 

Geen onderscheid

Albert beschouwt de WVS-mensen als eigen medewerkers. ‘We hebben er bewust voor gekozen om hen DHL-kleding te laten dragen. Er is geen onderscheid tussen hen en de rest van de medewerkers. Ze werken net zo hard mee en worden betrokken bij het dagelijks proces. We merken dat de WVS-medewerkers graag onderdeel uitmaken van DHL en graag met ons werken. De werksfeer is dan ook meer dan prettig.’

 

Groot succes

Hans van Eekelen, werkleider en teamsamensteller van WVS bevestigt dat. ‘Hier krijgen onze mensen de ruimte en wordt met hen meegedacht. Goed voorbeeld daarvan was het moment waarop een medewerker een zit-sta-stoel nodig had in het kader van zijn reïntegratietraject. Dat wordt dan geregeld. Als blijkt dat het voor iemand beter is om in deeltijd te werken wordt het werk daarop aangepast. De leidinggevenden van DHL hebben een duidelijk beeld bij de mensen en hun mogelijkheden en beperkingen. Dat maakt het Werken op Locatie tot een groot succes.’

 

In onderstaand fragment zie je interviews met twee medewerkers, uitgezonden op 12 augustus 2017 via RTL 4.