Boeken

Zakendoen in de nieuwe economie

Door | 29 april 2016

De vraag die iedere ondernemer anno nu op de lippen brandt: hoe verdien je als ondernemer je geld in een nieuwe duurzame economie? Marga Hoek geeft met Zakendoen in de Nieuwe Economie het langverwachte antwoord.

 

De economie evolueert in razend tempo; de globalisering kent geen grenzen, iedereen is overal interconnected. Terwijl ondernemers in alle uithoeken van de wereld de frontlinie van de nieuwe economie verkennen, probeert het Westen zich een weg uit de crisis te banen. Hoe schaar je je als ondernemer bij de koplopers? Hoe innoveer je? Hoe smeed je businesscases? Hoe vind je er financiering voor? En vooral: hoe doe je dat morgen?

 

Marga Hoek, directeur van ondernemersplatform De Groene Zaak, beantwoordt dit soort vragen door aloude businessprinciples op onconventionele wijze nieuw leven in te blazen. Ze geeft de lezer bruikbare handvatten om innovatiever en slagvaardiger te ondernemen. Zakendoen in de Nieuwe Economie geeft een businesscase voor duurzaam ondernemerschap: juist door te laten zien dat duurzaam ondernemerschap een businesscase op zichzelf is.

 

De inhoud van dit boek is het resultaat van intensieve crowdsourcing, zo'n honderd interviews met CEO's van (inter)nationale ondernemingen en de input van cutting edge wetenschap. Dit alles omlijst met de visie waarmee Hoek -- ondernemer pur sang -- in de afgelopen jaren De Groene Zaak op de kaart heeft gezet.

 

Meer informatie

Auteur: Marga Hoek

Uitgeverij: Vakmedianet Management

ISBN: 978 90 1310 942 9

Prijs: Vanaf € 32,00

Ook verkrijgbaar als eBook

 

'Zakendoen in de nieuwe economie' is hier te bestellen

Cover Zakendoen in de nieuwe economie